Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sommige bladeren van de rhododendron ponticum zien er uit zoals op onderstaande foto.
Is dit normaal of wijst dit naar een ziekte of aantasting van de plant?
Ik zal eens navraag doen bij de kweker, te nat staan ze zeker niet. Misschien de grond niet zuur genoeg? Alhoewel ik toch turf door de grond gemengd heb...
Ik denk een tekort aan fosfaat, dat zou dan "slechte ontwikkeling en rode of paarse verkleuring van de bladeren geven". Dit zegt een van de boeken die ik heb van de bib . Ik denk dat het niet aan een ziekte ligt maar aan de grond. Gebrek aan iets van voedingsstoffen ofzo.